Paokai Electronic Enterprise Co., Ltd.

Taïwan, Province de Chine

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Type PI
        Brevet 8
        Marque 4
Date
Nouveautés (dernières 4 semaines) 1
2025 janvier 1
2025 (AACJ) 1
2024 1
2023 1
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Classe IPC
G07F 17/32 - Appareils déclenchés par pièces de monnaie pour la location d'articlesInstallations ou services déclenchés par pièces de monnaie pour jeux, jouets, sports ou distractions 4
A63F 9/30 - Jeux de capture par accrochage ou piégeage d'objets, p. ex. jeux de pêche 3
A63F 7/06 - Jeux simulant des jeux de balle de plein air, p. ex. le hockey 1
A63F 7/20 - Jeux simulant des jeux de balle de plein air, p. ex. le hockey dans lesquels les éléments de jeu sont projetés en l'air 1
A63F 7/30 - ObstaclesCiblesDispositifs pour indiquer le score ou recevoir l'élément de jeuContacteurs actionnés par l'élément de jeu, p. ex. interrupteursIndicateurs d'inclinaison 1
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Classe NICE
28 - Jeux, jouets, articles de sport 4
09 - Appareils et instruments scientifiques et électriques 1
Statut
En Instance 2
Enregistré / En vigueur 10
Résultats pour

1.

CLAW MACHINE AND ARCADE GAMING SYSTEM USING THE CLAW MACHINE

      
Numéro d'application 18486820
Statut En instance
Date de dépôt 2023-10-13
Date de la première publication 2025-01-09
Propriétaire PAOKAl ELECTRONIC ENTERPRISE CO., LTD. (Taïwan, Province de Chine)
Inventeur(s) Wei, Ming-Shan

Abrégé

A claw machine includes a machine body, a plurality of target objects, a shuffling unit and a controlling unit. The machine body includes a cabinet that defines an inner space, a claw mechanism, and a prize outlet for providing a prize object. The target objects are disposed in the inner space, and each contains first game information. The shuffling unit includes a shuffling mechanism that is configured to, when interacting with one of the target objects, generate and output second game information. The controlling unit includes a sensing component for detecting the first game information from the one of the target objects, a receiving component connected to the shuffling mechanism for receiving the second game information therefrom, and a processor configured to determine whether to control the prize outlet to provide a prize object based on the first game information and the second game information received during a game.

Classes IPC  ?

  • A63F 9/30 - Jeux de capture par accrochage ou piégeage d'objets, p. ex. jeux de pêche
  • G07F 17/32 - Appareils déclenchés par pièces de monnaie pour la location d'articlesInstallations ou services déclenchés par pièces de monnaie pour jeux, jouets, sports ou distractions

2.

METHOD OF OPERATING GAME MACHINE

      
Numéro d'application 18302902
Statut En instance
Date de dépôt 2023-04-19
Date de la première publication 2024-05-23
Propriétaire PAOKAI ELECTRONIC ENTERPRISE CO., LTD. (Taïwan, Province de Chine)
Inventeur(s) Wei, Ming-Shan

Abrégé

A method of operating a game machine including a grabbing device, a driving device, and a cabinet that defines an inner space is provided. The grabbing device includes a string and a claw. The method includes steps of: the driving device moving the grabbing device, in the inner space, horizontally from an original location to an upper location, and then releasing the string to lower the claw from the upper location to a lower location; when the claw reaches the lower location, the driving device outputting a first voltage to the grabbing device to perform a grabbing action; after performing the grabbing action, the driving device outputting a second voltage to the grabbing device for reducing grip strength of the claw for a predetermined time period; and the driving device outputting a third voltage to the grabbing device for increasing grip strength of the claw after outputting the second voltage.

Classes IPC  ?

  • A63F 9/30 - Jeux de capture par accrochage ou piégeage d'objets, p. ex. jeux de pêche
  • G07F 17/32 - Appareils déclenchés par pièces de monnaie pour la location d'articlesInstallations ou services déclenchés par pièces de monnaie pour jeux, jouets, sports ou distractions

3.

Coin operated game machine

      
Numéro d'application 17882005
Numéro de brevet 12183167
Statut Délivré - en vigueur
Date de dépôt 2022-08-05
Date de la première publication 2023-10-12
Date d'octroi 2024-12-31
Propriétaire PAOKAI ELECTRONIC ENTERPRISE CO., LTD. (Taïwan, Province de Chine)
Inventeur(s) Wei, Ming-Shan

Abrégé

A coin operated game machine is adapted to operate through a plurality of coins, and includes a machine bed unit, an operation unit, and a back-end unit. The machine bed unit includes a main body defining a sealed space, and an operation table dividing the sealed space into a game region and a recognition region. The operation unit includes a coin-passing mechanism, a token-passing mechanism, a plurality of game tokens for being outputted to the sealed space, and an identification module identifying each of the game tokens that falls to the recognition region. The back-end unit includes a ticket-passing module configured to output at least one ticket according to identification of the identification module.

Classes IPC  ?

  • G07F 17/32 - Appareils déclenchés par pièces de monnaie pour la location d'articlesInstallations ou services déclenchés par pièces de monnaie pour jeux, jouets, sports ou distractions

4.

Basketball machine and control method therefor

      
Numéro d'application 16519224
Numéro de brevet 11045717
Statut Délivré - en vigueur
Date de dépôt 2019-07-23
Date de la première publication 2020-10-29
Date d'octroi 2021-06-29
Propriétaire PAOKAI ELECTRONIC ENTERPRISE CO., LTD. (Taïwan, Province de Chine)
Inventeur(s) Wei, Ming-Shan

Abrégé

A basketball machine includes a body having an inclined lane, a display configured to display a game having a plurality of challenges, a hoop including an engagement portion and an opening, a sensor configured to detect whether a ball has passed through the opening of the hoop, and a processor. The game has a first image layer showing a plurality of display areas, a reference object and a plurality of moving objects. The moving object moves towards and past the reference object. Each moving object has a bonus prize. The sensor generates a scoring signal when the detected result is positive. The processor calculates an accumulated number of times the scoring signal has been received and converts the accumulated number into an instant score. The processor determines whether the player qualifies as completing the current challenge, and controls the game to enter the next challenge when the determination is positive.

Classes IPC  ?

  • A63F 7/20 - Jeux simulant des jeux de balle de plein air, p. ex. le hockey dans lesquels les éléments de jeu sont projetés en l'air
  • A63F 7/06 - Jeux simulant des jeux de balle de plein air, p. ex. le hockey
  • A63F 7/30 - ObstaclesCiblesDispositifs pour indiquer le score ou recevoir l'élément de jeuContacteurs actionnés par l'élément de jeu, p. ex. interrupteursIndicateurs d'inclinaison

5.

Control method of claw machine

      
Numéro d'application 16365750
Numéro de brevet 10814218
Statut Délivré - en vigueur
Date de dépôt 2019-03-27
Date de la première publication 2020-10-01
Date d'octroi 2020-10-27
Propriétaire PAOKAI ELECTRONIC ENTERPRISE CO., LTD. (Taïwan, Province de Chine)
Inventeur(s) Wei, Ming-Shan

Abrégé

A claw machine and a control method thereof are provided. The claw machine includes a main body, a grabbing assembly configured to drive a claw to make a grabbing movement, a ball-passage assembly including a cover mounted to a ball-passage zone of the main body and a plurality of stopper units spaced from each other in the ball-passage zone, a plurality of sensor units distributed through the ball-passage zone and configured to generate a sensing signal, and a processor configured to set a game score for each of the plurality of sensor units. The processor controls the claw to operate according to an operating instruction set, receives the sensing signal, and obtains the game score of the corresponding sensor unit to calculate a total score. The processor controls the main body to send out a prize according to the total score.

Classes IPC  ?

  • A63F 9/30 - Jeux de capture par accrochage ou piégeage d'objets, p. ex. jeux de pêche
  • G07F 17/32 - Appareils déclenchés par pièces de monnaie pour la location d'articlesInstallations ou services déclenchés par pièces de monnaie pour jeux, jouets, sports ou distractions

6.

Fixing structure for light strip

      
Numéro d'application 16276129
Numéro de brevet 10655824
Statut Délivré - en vigueur
Date de dépôt 2019-02-14
Date de la première publication 2020-05-19
Date d'octroi 2020-05-19
Propriétaire PAOKAI ELECTRONIC ENTERPRISE CO., LTD. (Taïwan, Province de Chine)
Inventeur(s) Wei, Ming-Shan

Abrégé

A fixing structure for a lighting strip is provided to improve upon the inconvenience in repair of the conventional fixing structure for a light strip. The fixing structure for the lighting strip includes a case provided with a groove, a lighting assembly located in the groove, and a light guiding member received in the groove and covering the lighting assembly.

Classes IPC  ?

  • F21V 21/005 - Soutien, suspension ou fixation des dispositifs d'éclairagePoignées pour plusieurs dispositifs d'éclairage disposés bout à bout, c.-à-d. rails de lumière
  • F21S 4/20 - Dispositifs ou systèmes d'éclairage utilisant une guirlande ou une bande de sources lumineuses avec les sources lumineuses maintenues par ou à l'intérieur de supports allongés
  • F21V 3/04 - GlobesVasquesVerres de protection caractérisés par les matériaux, traitements de surface ou revêtements
  • F21V 17/16 - Fixation des parties constitutives des dispositifs d'éclairage, p. ex. des abat-jour, des globes, des réfracteurs, des réflecteurs, des filtres, des écrans, des grilles ou des cages de protection caractérisée par des moyens de fixation spécifiques par déformation de parties du dispositif d'éclairageMontage du type à action rapide
  • F21V 17/00 - Fixation des parties constitutives des dispositifs d'éclairage, p. ex. des abat-jour, des globes, des réfracteurs, des réflecteurs, des filtres, des écrans, des grilles ou des cages de protection
  • F21W 121/00 - Utilisation ou application des dispositifs ou des systèmes d'éclairage à des fins décoratives, non prévues dans les groupes

7.

PLANET TICKETS

      
Numéro de série 88399817
Statut Enregistrée
Date de dépôt 2019-04-24
Date d'enregistrement 2020-08-18
Propriétaire Paokai Electronic Enterprise Co., Ltd. (Taïwan, Province de Chine)
Classes de Nice  ? 28 - Jeux, jouets, articles de sport

Produits et services

arcade game machines; amusement machines, automatic and coin-operated; video game machines; portable games with LED displays; arcade video game machines; and controllers for game consoles

8.

CLUTCH TIME

      
Numéro de série 88399831
Statut Enregistrée
Date de dépôt 2019-04-24
Date d'enregistrement 2020-02-11
Propriétaire Paokai Electronic Enterprise Co., Ltd. (Taïwan, Province de Chine)
Classes de Nice  ? 28 - Jeux, jouets, articles de sport

Produits et services

arcade game machines; amusement machines, automatic and coin-operated; video game machines; portable games with LED displays; arcade video game machines; and controllers for game consoles

9.

Miscellaneous Design

      
Numéro de série 87819791
Statut Enregistrée
Date de dépôt 2018-03-05
Date d'enregistrement 2018-10-09
Propriétaire PAOKAI ELECTRONIC ENTERPRISE CO., LTD. (Taïwan, Province de Chine)
Classes de Nice  ?
  • 09 - Appareils et instruments scientifiques et électriques
  • 28 - Jeux, jouets, articles de sport

Produits et services

computer game software; downloadable computer game programs; video game cartridges; computer memory devices; desktop computers; portable computers; personal computers; recorded computer game programs arcade game machines; amusement machines, automatic and coin-operated; video game machines; portable games with LED displays; arcade video game machines; controllers for game consoles

10.

Touch-control game machine

      
Numéro d'application 29569381
Numéro de brevet D0794716
Statut Délivré - en vigueur
Date de dépôt 2016-06-27
Date de la première publication 2017-08-15
Date d'octroi 2017-08-15
Propriétaire PAOKAI ELECTRONIC ENTERPRISE CO., LTD. (Taïwan, Province de Chine)
Inventeur(s) Wei, Ming-Shan

11.

Striking devices for prize-winning game machines

      
Numéro d'application 12830190
Numéro de brevet 08079597
Statut Délivré - en vigueur
Date de dépôt 2010-07-02
Date de la première publication 2011-12-20
Date d'octroi 2011-12-20
Propriétaire Paokai Electronic Enterprise Co., Ltd. (Taïwan, Province de Chine)
Inventeur(s) Wei, Ming-Shan

Abrégé

A striking device for a prize-winning game machine is disclosed, primarily comprising a striking head, an X-Z axis moving mechanism, and a Y-axis striking mechanism. The moving mechanism comprises two symmetrically disposed X-axis guiding rails and a Z-axis guiding rail where both ends of the Z-axis guiding rail are movably connected at X-axis guiding rails. The Y-axis striking mechanism can movably connected at the Z-axis guiding rail and comprises a Y-axis guiding rail and a striking rod moving along and disposed on the Y-axis guiding rail. The striking rod is off-axis aligned and connected to a back surface of the striking head for striking the targets in the prize-winning game machine. Therefore, the Y-axis striking mechanism will not be tilted or shifted during numerous striking operations to greatly increase the durations of the striking head and the striking mechanism.

Classes IPC  ?

12.

TOY SOLDIER

      
Numéro de série 76536611
Statut Enregistrée
Date de dépôt 2003-08-13
Date d'enregistrement 2006-03-07
Propriétaire PAOKAI ELECTRONIC ENTERPRISE CO., LTD. (Taïwan, Province de Chine)
Classes de Nice  ? 28 - Jeux, jouets, articles de sport

Produits et services

Coin-operated electronic gaming machines, namely, crane game machines